Ulaştırmada önemli 100 karar

Ulaştırmada önemli 100 karar
Ulaştırma Bakanlığı'nın "Hedef 2023" şurası tamamlandı. Sektöre iliştin çok önemli 100 tavsiye kararı alındı.Abone ol

Ulaştırma Bakanlığınca, ''Hedef 2023'' sloganıyla düzenlenen ''10. Ulaştırma Şurası'' sonunda, ulaştırma sektörüne ilişkin yaklaşık 100 karar alındı.

Ulaştırma Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanı ve 10. Ulaştırma Şurası Genel Sekreteri Kenan Bozgeyik, kapanış oturumunda alınan şura kararlarını açıkladı.

Bozgeyik, Ulaştırma Bakanlığınca, Haliç Kültür ve Kongre Merkezi'nde düzenlenen 10. Ulaştırma Şurası kapsamındaki panellerden çıkan öneriler ile çalıştay önerilerinin bütünleştirilerek, her sektörün en önemli 20 projesinin seçildiğini, önemli projelerin de tekrar değerlendirilerek, Cumhuriyet'in 100. Yılına armağan edilen 100 kritik projenin belirlendiğini dile getirdi.

Buna göre, deniz yolları, kara yolları, hava yolları, demir yolları, kent içi, posta ve haberleşme sektörlerine ilişkin alınan kararlar şöyle:

KARA YOLU SEKTÖRÜ

-Bölünmüş yolların 32 bin kilo Promosyon Kalem metreye çıkarılması.

-Kuzey-güney kara yolu koridorlarının iyileştirilmesi.

-Yerleşim merkezlerine çevre yolu yapılması.

-Kuzey Marmara Otoyolu, Tekirdağ-Çanakkale-Balıkesir Otoyolu, Ankara-Delice Otoyolu, Ankara-İzmir Otoyolu, Sivrihisar-Bursa Otoyolu, Afyon-Antalya Otoyolu, Ankara-Niğde Otoyolu, Şanlıurfa-Habur Otoyolu, Aydın-Denizli-Antalya Otoyolu, İstanbul-Ankara-Kafkasya ve İran Otoyolu, Şanlıurfa-Diyarbakır Otoyolunun yapılması.

-Kar siperleri-çığ tünelleri ve ses panelleri, kara yolu boyunca acil yardım istasyonları, kara yolu ağının bitümlü sıcak karışım kaplama yapılması.

-Karayolu Akademisi kurulması.

-Tüm liman ve OSB'lerin bölünmüş yollarla bağlantılarının oluşturulması.

-Rize-Mardin Otoyolunun inşa edilmesi.

-Türk Otomotiv Kurumu''nun kurulması.

AYRINTILAR HABERİN
DEVAMINDA...

[PAGE]

DENİZ YOLU SEKTÖRÜ

-Liman ve deniz tesislerinin ulusal ulaşım ve trans Avrupa ağlarına entegre edilmesi.

-Yeni liman projeleri ile transit ülke konumuna gelinmesi.

-Elleçleme kapasitesinin 2023 yılına kadar 32 milyon TEU, 500 milyon ton kuru yük, 350 milyon ton sıvı yük ve 15 milyon yolcuya ulaştırılması.

-Yurt içi taşımacılıkta deniz yolu payının yüzde 15'e (Ton/km) ve konteynerleşme oranının yüzde 15'e (TEU) yükseltilmesi.

-Gemi inşa sanayinde 10 milyar dolar inşa geliri ve yeni istihdam alanlarının oluşturulması.

-Gemi teslim kapasitesinde 0.8 milyon DWT'dan 4 milyon DWT'a veya yıllık 300 adet gemi teslim sayısına ulaşılması.

-Katma değeri yüksek, ileri teknolojili gemiler inşa edilmesi.

-Marmara Denizi'nde kuzey-güney, doğu-batı ulaşımları için modern, fonksiyonel ve intermodal taşımacılığa uygun 2 veya 3 katlı araç yükleme boşaltma imkanları olan Ro-Ro terminalleri inşa edilmesi.

-Kısa mesafe deniz taşımacılığına yönelik, Karadeniz ve Akdeniz limanlarına sefer yapan Ro-Ro, Ro-Pax filosu kapasitesinin artırılarak hatların çeşitlendirilmesi.

Doğu Akdeniz'de VLCC ve ULCC kapasitesinde yeni gemi inşa ve bakım onarım hizmeti verecek tersanelerin kurulması.

-Tersanelerin yoğunlaştığı yerlerde organize yan sanayi bölgelerinin oluşturulması.

-200 adet balıkçı barınağının 55'inin kademeli olarak yat limanına dönüştürülmesi ya da ortak kullanım modeli oluşturulması.

-Deniz ticaret filosunun modernize hale getirilmesi, dünyanın en büyük 10 limanından en az birinin inşa edilmesi.

-Ulusal Test ve Akreditasyon Merkezi kurma.

-Denizcilik ekonomisinde Ar-Ge payını ulusal hedefe paralel yüzde 2 seviyesine çıkarma.

-Türkiye'nin kıyılarını dünyanın en temiz kıyıları arasına taşıyacak etkin bir çevre yönetim sisteminin kurulması.

-Birbirine yakın iskelelerin ihtisas limanlarına dönüştürülmesi, evrensel hukuk ve AB normlarıyla tam uyumlu denizcilik mevzuatının sürdürülmesi.

-Deniz ulaşımına ilaveten iç su yollarının etkin kılınması.

-Gemi inşa sanayisinde yüzde 80 yerli katkı payını yakalamak.


AYRINTILAR HABERİN
DEVAMINDA...

[PAGE]

Kategori : GÜNCEL