Boeing Türkiye Başkanı Greg Pepin, krize rağmen çalıştıkları Türk firmalarının kaya gibi sağlam olduğunu belirterek, ''Krizde 1,2 milyar dolarlık hedefimizde değişiklik söz konusu olmadı'' dedi.
Greg Pepin düzenlenen basın toplantısında yaptığı konuşmada, kendilerini sadece savunma, uzay ve havacılık sektörüne ürün veren bir şirket olarak görmediklerini, Türkiye'nin sorumlu bir üyesi olarak gördüklerini söyledi.
Pepin, ''Türkiye'de kazanıyoruz. Çocuklarımız Türkiye'de okula gidiyor ve karşılığında da Türkiye'ye bir şeyler vermek istiyoruz'' dedi.
Boeing'in Türkiye'de 130'un üzerinde sosyal sorumluluk projesine destek verdiğini ifade eden Pepin, kuruluşun 100 bini aşkın öğrencinin eğitimine katkıda bulunduğunu anlattı.
Pepin, Boeing'in Türkiye'de binin üzerinde kişiye doğrudan iş imkanı sağladığını, Türkiye'nin çeşitli yerlerinde 20'yi aşkın tedarikçi ile Boeing programları üzerinde çalıştığını belirtti.
Konuşmasının ardından basın mensuplarının sorularını da yanıtlayan Pepin, Boeing'in Türkiye'yi sevdiğini, çünkü Türkiye'de çok büyük potansiyel gördüğünü, Türkiye'nin
Kumlama kumu endüstri ve teknoloji anlamında da çok geliştiğini kaydetti.
Greg Pepin, ''Sizin birçok mühendisiniz bizimkilerden çok ileri. Biz Türkiye'ye teknik anlamda birtakım şeyler sağlayabiliriz. İki taraf için de kazan-kazan durumu söz konusu. Birlikte büyüyeceğiz'' diye konuştu.
Boeing'in Türkiye'deki savunma ile ilgili projelerinin değerinin 1,2 milyar dolar olduğunu bildiren Pepin, ''Bu proje 2003'de başladı ve 2013'de tamamlanacak. Bin kişiye de istihdam sağlıyor'' dedi.
''İŞ KAPASİTESİNİ TÜRKİYE'NİN BİR ÇOK BÖLGESİNE DAĞITTIK''
İş kapasitesini Türkiye'nin birçok bölgesine dağıttıklarını dile getiren Pepin, şunları kaydetti:
''Türkiye'de iş yaratmayı sorumluluk olarak görüyoruz. İşin kolayına kaçsaydık sadece Ankara, İstanbul ve İzmir'de şirketler bulurduk. Biz iş kapasitesini Türkiye'nin birçok bölgesine dağıttık. Bugün 20 Türk şirketi Boeing için parça üretiyor. Yeni parçalar üretmek için başka firmaların da arayışı içindeyiz. Çok ileri teknoloji uçağımız olan 787 için Türkiye'deki şirketler parçalar üretiyor. Kanadın 11 metrelik bir parçası... Kanat bir uçaktaki en önemli parça. TAİ üretiyor. TAİ ilk başladığında ayda 30-40 parça üretiyordu, şu anda 20 bin parça üretiyor. Bu da Türk şirketlerinin neler yapabileceğini gösteriyor.''
''KAYA GİBİ DURUYORLAR''
3 yıl içinde bir kaç yüz milyon dolarlık daha iş hacmi yaratacaklarını anlatan Pepin, ''Krize rağmen çalıştığımız sağlamdı. Krizde 1,2 milyar dolarlık hedefimizde değişiklik söz konusu olmadı, hatta artıyor. Türkiye'deki işimizden son derece tatmin oluyoruz. Kaya gibi duruyorlar. Öbür ülkelerde tedarikçilerle ilgili sorun yaşanıyor olabilir ama Türkiye'de herhangi bir sorun yaşamadım'' diye konuştu.
Greg Pepin, insanlara şans ve umut verilmesi durumunda yapacaklarının sınırı olmadığını söyledi.
THY'nin yeni siparişinin olup olmadığının sorulması üzerine de Pepin, THY'nin Temmuz'da 777'lerin sayısını 5'ten 12'ye çıkaracağını açıkladığını anımsattı.
''MAALESEF MÜKEMMEL DÜNYADA YAŞAMIYORUZ''
Uçak satışlarında siyasetin etkisinin sorulması üzerine de Pepin, bunun daha çok savunma ile ilgili konularda olduğunu söyledi.
Pepin, ''Mükemmel dünyada ihtiyacı karşılayıp karşılamadığı önemli olurdu ama maalesef mükemmel dünyada yaşamıyoruz. Her zaman siyaset konuya dahil olabiliyor. Bununla yaşamaya alışmalıyız'' diye konuştu.
Boeing olarak Türkiye ile ilişkilerine uzun dönemli baktıklarını söyleyen Pepin, Boeing'in ABD'nin en büyük ihracatçı firması olduğunu da kaydetti.
''SİPARİŞLERDE ÇOK AZ İPTALLER OLDU'
Greg Pepin, bir gazetecinin daha önce kendisine sorduğu ''10 yıl sonra Boeing'i nerede görmek istiyorsunuz?'' sorusuna, ''telefon rehberinde'' yanıtını verdiğini anlatarak, ''Telefon rehberindeyseniz bu sizin hala para kazanan bir şirket olduğunuz gösterir. Kar getiren bir şirket olmaya devam etmek istiyoruz'' dedi.
Krizde karlılıklarının nasıl etkilendiğine ilişkin bir soruya karşılık da Pepin, şunları kaydetti:
''Tabii ki etkiliyor. Krizden dolayı savunmada olduğu gibi ticari olarak da bazı projelerden vazgeçilebiliyor. Uçağın şimdi değil de 3-4 yıl sonra teslim edilmesini istiyor veya teslim almaktan vazgeçiyor. Uçak teslimi bir önceki seneden daha az. Siparişlerde çok az iptaller oldu. Türkiye'de durum farklı. THY daha güçlü ve büyüyen bir hava yolu. Türkiye bu anlamda iyi.''
Geçen seneki Boeing cirosunun 64 milyar dolar olduğunu, savunma ve ticari tarafın eşit şekilde dağıldığını dile getiren Pepin, ''Dünyadaki ekonomik sistem normal olsaydı ticari taraf düşünce savunma yükselir veya tam tersi olurdu. Fakat bugünkü ortamda her ikisi de aşağı indi. Bugünkü ortamın farkı bu'' şeklinde konuştu.
Kategori : EKONOMİ