Büyükşehir Belediyesinden yapılan açıklamaya göre, İstanbulluların 27 Kasım Cuma günü başlayacak Kurban Bayramı'nı rahat ve huzurlu geçirebilmeleri için önlemler alındı.
Belediye Meclisinin aldığı karar uyarınca, ulaşım 4 günlük bayram süresince yüzde 50 indirimli olacak.
İETT, arife günü ve bayram boyunca yolcu yoğunluğuna paralel olarak otobüs sefer sayısını artıracak, hizmetlerin aksamaması, normal ve ek seferlerin düzenli olarak yapılması için tedbirler alacak.
Vatandaşlar, İETT ile ilgili şikayetlerini "0212-245 07 20" numaralı telefona iletebilecek.
Ulaşım AŞ bayram tatili süresince tam kadro ve tam filo hizmet verecek. Metro, hafif metro ve tramvay seferleri, öğleden önce seyrek, öğleden sonraları ise sıklaştırılarak gerçekleştirilecek.
Ulaşım AŞ, tarifeli seferler dışında artan yolcu yoğunluğuna bağlı olarak ek seferler düzenleyerek İstanbulluların rahat seyahat etmelerini sağlayacak. Ayrıca, bayram süresince güvenlik önlemleri en üst düzeyde tutularak kontroller de sıklaştırılacak.
Vatandaşlar, her türlü sorun ve şikayetlerini Ulaşım AŞ'nin "444 00 88" numaralı telefonuna ve "www.istanbul-ulasim.com.tr" adresine bildirebilecek.
İstanbul Deniz Otobüsleri (İDO) AŞ, bayram süresince artacak yoğunluğa paralel olarak vatandaşların rahat ulaşımını sağlamak için gerekli düzenlemeleri yapacak. Sefer sayıları artırılıp, rezervasyon tarihleri genişletilerek vatandaşlara hizmet sunulacak.
Deniz kumu >
Vatandaşlar, İDO ile ilgili şikayetlerini "444 4 436" numaralı telefona iletebilecek, aynı numaradan rezervasyon yaptırabilecek ve bilet satışını gerçekleştirebilecek.
Ayrıca biletler tüm Varan Turizm acentelerinden de temin edilebilecek. İDO'nun ücret tarifesi ve sefer programı "www.ido.com.tr" adresinden görülebilecek.
İstanbul Su ve Kanalizasyon İdaresi (İSKİ) de tüm İstanbul'da tam kapasiteyle su verecek, olabilecek su arızası ve kanal tıkanmasıyla ilgili tedbirleri alacak, nöbetçi ekip sayısını artıracak.
İstanbul genelinde su ve kanal tıkanmaları için "Alo 185" ve "0212-588 38 00/0212-321 00 00" numaralı telefonlara müracaat edilebilecek.
İtfaiye ekipleri de her zaman olduğu gibi 24 saat görev başında olacak.
DİĞER BİRİMLERİN ÖNLEMLERİ
Veteriner Müdürlüğü, belirlenen yerlerin dışında kurban satışının engellenmesi için Zabıta Müdürlüğü ile koordineli çalışacak.
Bu koordinasyon sonucu belirlenen satış ve kesim yerlerinde gereken denetim çalışmaları, bir veteriner hekim ve bir zabıta memurundan oluşan nöbetçi ekiplerle İstanbul genelindeki ilçelerde, ilçe belediyeleriyle koordineli olarak yapılacak.
Denetim ekipleri, bayram boyunca satış noktalarında sağlık denetimlerini sağlayacak, sağlığa aykırı durum tespitinde ilgili birimlerle işbirliği içerisinde gerekli yasal işlemleri yapacak.
Bayram süresince olası şikayetleri değerlendirmek üzere nöbetçi veteriner hekim bulundurulacak. Vatandaşlar, şikayetlerini "0212-513 24 62" numaralı telefona bildirebilecek.
Büyükşehir Belediyesi Zabıta Müdürlüğü, bayram öncesinden başlayarak bayram süresince kentte kurulan kurban satış yerlerinde denetim faaliyetlerini sürdürecek.
Zabıta ekipleri, ilçe zabıta birimleriyle koordineli olarak kent genelinde denetimler yapacak. Ayrıca, yolcu trafiğinin yoğun olacağı otogar, havaalanı ve yolcu salonlarının periyodik kontrolü için görevli sayısı artırılacak, ana arterler ve meydanlarda da denetimler sıklaştırılacak. Vatandaşlar, zabıta konusundaki dilek ve şikayetlerini "0212-521 84 65" numaralı telefona bildirebilecek.
Bayram süresince hizmet verecek Edirnekapı'daki Zabıta Müdürlüğü biriminde oluşturulan Kurban Hizmetleri Komuta Merkezinde ilgili birimlerden birer nöbetçi bulunacak, ilçe ve ilk kademe belediyeleriyle irtibat halinde olunacak.
Sağlık İşleri Müdürlüğü, kurbanların sağlık kontrollerinin yapılması ve kesimlerden sonra hijyenik önlemlerin alınması için gerekli tedbirleri alacak. Ayrıca, oluşturulan nöbetçi ekipler gıda maddesi satışı yapılan yerleri denetleyerek, sağlığa aykırı yerleri men edecek.
Acil Yardım ve Cankurtarma Müdürlüğü, bireysel ve toplumsal acil hastalık, kaza, tabi afetler, yangın, göçük ve yaralanmalarda, hayati önem taşıyan hastalık durumlarında mümkün olan en kısa sürede ilk tıbbi yardımı yapmak üzere hazır bekleyecek. Sağlık komuta merkezinde ve tüm acil yardım istasyonlarında yeterli sayıda sağlık ekibi ve ambulans bulundurulacak.
Mezarlıklar Müdürlüğü, mezarlıkları mesai saatinden önce ziyarete açacak ve bayram süresince mezarlıklarda kontrol yapacak ekipler oluşturacak.
Dilencilerin, ziyaretçileri rahatsız etmemesi için Zabıta Müdürlüğü ile koordineli çalışmalar yapılacak ve vatandaşların ziyaretlerini rahat yapabilmeleri için gerekli tedbirler alınacak. Ayrıca, bayram süresince de cenaze işlemleri aksatılmadan devam ettirilecek.
Çevre Koruma ve Kontrol Müdürlüğünce, park, cadde, sokak ve meydan gibi umuma açık ve kurban kesimine uygun olmayan yerlerde kurban kesimi yapılmasına izin verilmeyecek, yapanlara müdahale edilecek. Ayrıca, toplu kurban kesim yerlerinde veya kendi özel mülkünde, bahçesinde kurban kesimi yapıp çevreyi kirletenlere veya kaçak olarak umuma açık yerde kesim yapanlar hakkında yasal işlem uygulanacak.
Bayram bittikten sonra ilçe belediyeleri, kurban yerlerinin temizlenmesini ve ilaçlanmasını sağlayacak.
ŞİKAYET VEYA YARDIM İRTİBAT NUMARALARI
İstanbul'da Kurban Bayramı süresince şikayet, yardım ve isteklerin 24 saat boyunca iletilebileceği merkezlerin irtibat numaraları şöyle:
"Belediye Merkez Nöbetçi Amirliği: 0212 449 40 00-0212 455 13 00
Veteriner Hizmetleri Müdürlüğü: 0212 533 66 76/0212 533 77 01
Zabıta Müdürlüğü: 0212 521 84 65
İtfaiye: 110
İtfaiye Komuta Merkezi: 0212 312 65 55
İETT Genel Müdürlüğü: 0212 245 07 20
İSKİ Genel Müdürlüğü: 0212 321 00 00, 0212 588 38 88
BEDAŞ: 0212 237 23 50
İGDAŞ: (ALO 187) 0212 626 46 46
Acil Yardım İstasyonları: Hızır Acil: 0212 570 73 61"
Kategori : GÜNCEL