Facebook gizlilik sözleşmelerini değiştirerek, reklamcılara sağladığı kullanıcı bilgilerinin sınırlarını "genişletme" kararı aldığını açıkladı.
Hazırlanan yeni sözleşmeye göre reklamverenlerin rekla türkmen dadı mlarının performansı hakkında daha fazla bilgi verilecek fakat verilen bilgiler anonim halde olacak.
PR dan sorumlu Elliot Schrage'a göre birçok reklamveren zaten bu yöntemi başka sitelerde kullanıyor. Facebook da reklamlarla ilgili geri dönüşleri yaparken bilgileri tamamen anonim hale getirecek. Açık profile sahip kullanıcıların da duvar yazıları arama motorları tarafından indekslenebilir hale gelecek.
Yeni değişikliklerle dikkatsiz kullanıcılar yandı. Duvarlarında yazan her şey, kendi dikkatsizlikleri sonucu ve Facebook için yasal sorun oluşturmadan halka açılacak.
Yapılan bir başka değişiklikle de Facebook'un kullanıcıların konumlarından yararlanmak istediğini anlıyoruz. Yeni düzenlemelere göre, konum belirten bir içerik yolladığınızda Facebook size bu konum bilgisini paylaşmak isteyip istemediğinizi soracak.
Yapılan bu son değişiklikler ise Kanada'nın Facebook'un gizlilik sözleşmelerinin ne kadar şeffaf olduğunu sorgulaması sonucunda gelişti. Yani bu değişikliklerin Kanadalıları mutlu etmek için yapıldığını söyleyebiliriz. Ama aslında Facebook kendini korurken, gizliliğe dikkat etmeyen kullanıcıların bilgilerini de kullanıma açmış oluyor.
Kategori : BİLİM - TEKNOLOJİ