ÖTV indiriminin bitmesiyle düşen satışlara çare arayan otomobilciler, servis hizmetlerinde kampanyalara başladı. Bayilerini desteklemek isteyen otomobilciler bir yandan yedek parça ve işçiliklerde yüzde 40'a varan indirim yaparken, diğer yandan da kontörden yangın söndürücüye kadar çeşitli hediye dağıtıyor.
Referans gazetesinin haberine göre, otomobil satışlarında ÖTV indiriminin bitmesinin ardından ekim ayından itibaren yüzde 74'ü bulan gerileme, sektör temsilcilerini yeni arayışlara yöneltti. Satış kampanyalarını arttıran otomobil sektörü, bayilerdeki hareketliliği düşürmemek için de satış sonrası servis hizmetlerinde indirim kampanyalarına hız verdi. Yedek parça ve işçiliklerde yüzde 40'lara varan indirim yapan ve telefon kontoründen yangın söndürücüye kadar çeşitli hediyeler vermeye başlayan sektörde bazı markalarda servis girişlerinin yüzde 25'e varan oranlarda arttığı belirtiliyor.
Otomobil sektöründe binek ve hafif ticari araç satışları ÖTV indiriminin bitmesinin ardından ekim ayında bir önceki aya göre yüzde 74 gerileyerek 21 bin olarak gerçekleşti. Kasım ayında da aynı trendin sürmesi ve binek ve hafif ticari araç satışlarının maksimum 25-27 bin adet arasında gerçekleşmesi bekleniyor. Bu koşullarda kış mevsiminin de gelmesini göz önüne alan otomotivciler yetkili servis bağımlılığını da artırmak için kampanyalara başladı.
GELENLER YÜZDE seocu 25 ARTTI
Dacia Marka Yöneticisi Orhan Çetin, düşen satışlar nedeniyle bayilere destek vermek, tüketicileri de showroomlara çekmek için servis kampanyalarının önem taşıdığını söyledi. Türkiye'nin her yerinde toplam 250 yetkili Dacia servisinde 14 Kasım'a kadar uyguladıkları "Motrio Servis Paketi'ni" kasım sonuna kadar uzatacaklarını kaydeden Çetin, "Dacia araç servislerini ekonomik Motrio paketleri ile yaptırmalarını sağlayan kampanyamızla servis girişlerimiz yüzde 17 arttı. Servislerimizdeki çalışma saatleri de araç artışıyla birlikte yüzde 21 uzadı" dedi. Motrio'nun 4 yaş üzeri Dacialar'ın onarım ihtiyacına cevap veren uygun fiyatlı yedek parça markası olduğunu kaydeden Çetin, tüketicilere cam suyu, silecek gibi hediyeler verdiklerini de ekledi.
Toyotada ekim sonunda başlayıp 21 Kasım'a kadar devam edecek kampanyasıyla 2007 ve sonrası tüm modellerinde check-up kontrolü içeriğindeki tüm parça ve işçiliklere yüzde 10, 2006 ve öncesi modellerde de parça ve işçiliklerde yüzde 15 indirim fırsatı sunuyor. Toyota da kampanyanın devreye girmesiyle servise gelen araç sayısının yüzde 25 arttığını belirtti.
FORD'DAN NEŞELİ GÜNLER
FordOtosan Pazarlama Müdürü Serhan Turfan, Türkiye'de bayilerin kârlarının ortalamada yüzde 60'dan fazlasının servis gelirlerinin oluşturduğunu belirterek, "Yeni araç satışında kârlar günümüzde çok azaldı. Bayilerin yaşaması için servislerin desteklenmesi çok önemli" dedi. Ford servislerine gelen garanti süresi dolmuş araçlara özel indirim menüleri oluşturduklarını kaydeden Turfan, "Neşeli Günler" kampanyasıyla kasım sonuna kadar yedek parça ve işçilikte yüzde 15 indirim uyguladıklarını, markanın servis girişlerinin yüzde 20 arttığını dile getirdi.
PeugeotTürkiye Genel Müdürü Jean Pierre Vieux de 55 yetkili serviste 2-21 Kasım tarihleri arasında geçerli olan 4 yaş ve üzeri tüm Peugeot modellerine yüzde 30'a varan indirim kampanyası sayesinde ülke genelinde servise giren araç sayısının yüzde 10 arttığını belirtti. Vieux 2007 ve daha eski model Peugeot'lara düzenlenen kampanya kapsamında motor yağlarında yüzde 30, orijinal yedek parça ve mekanik parçalarda yüzde 25, işçilikte yüzde 20 indirim yaptıklarını belirtti.
OPEL'İN 'İLACI' İŞE YARADI
OpelSatış Sonrası Müdürü Alpagut Girgin de kasım başında Astra modeli için başlattıkları "İlaç Gibi Bakım" kampanyası ile servis girişlerinin yüzde 15 arttığına dikkat çekerek, ay sonuna kadar periyodik bakım yaptırarak Opel Club Card bilgilerini güncelleyen tüm Astra sahiplerinin 1 yıl süreyle Yol Yardım Hizmet Paketi'ne sahip olduklarını söyledi. Garanti süresini doldurmuş Astra sahiplerine trafik seti, yangın söndürücü, ilk yardım çantası gibi hediyeler verdiklerini de kaydeden Girgin, yedek parça ve işçiliklerde yüzde 25 indirim uyguladıklarının altını çizdi.
Volvo, bugün başlattığı ve 19 Aralık'a kadar sürecek kampanya ile 2006 model ve öncesi araçlarda tüm servis bakım parçaları ve işçiliklerde yüzde 25 indirim yapacağını duyururken Kia da 31 Aralık'a kadar garantisi biten araçlara işçilikte yüzde 40, yedek parçada 20, yağ fiyatlarında da yüzde 15 indirim vereceğini açıkladı.
Renault, kasımda Master ve Trafic modellerinde ilk 3 periyodik bakım hediye kampanyasını sürdürürken, Skoda 22 Kasım'a kadar 5 TL karşılığında check-up yapıp yedek parça, işçilik ve aksesuarda yüzde 20 indirim uygulayacak. Trafiğe çıkış tarihi 4 yaş ve üzeri olan tüm VW otomobillerde mekanik ve elektrik atölye işlemlerinde yüzde 12 ile 20 arasında indirim yapılıyor.
AĞIR TİCARİLERDE 'KONTÖR' BİLE VERİLİYOR
3.5 ton ve üzeri ticari araçlardaki talep düşüklüğü ise 2008'in son aylarından beri sürüyor. 2009 Ekim'de satışlar geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 52 azalırken araçları yetkili servislere çekmek isteyen markalar, önemli indirim ve promosyonlara gidiyor. Volvo Kamyon, Türkiye genelindeki yetkili servislerine 23 Kasım'a kadar gelenlere yedek parçada yüzde 25'e varan indirim veriyor. Renault Trucks da servis kampanyası ile müşterilerine bedava yakıt, yedek parça, kontör veya dakika veriyor. 6 ay devam edecek kampanyada müşteriler serviste açılan her iş emrinde 30 kontör veya karşılığı dakika kazanacak. Ayrıca bayilerden yaptıkları alışveriş bedelinin yüzde 3'lük kısmı kadar ücretsiz yakıt almaya hak kazanacak tüketiciler, 6 ayda yapacakları toplam alışverişin yüzde 5'i kadar ücretsiz yedek parça da alabilecek. Scania da yıl sonuna kadar sürecek kampanyası ile "Fren diski, disk balata ve ABS sensörü" değişimlerinde yüzde 30'a varan indirimli fiyatlar uygulayacak.
Kategori : GÜNCEL